Szukaj w tym blogu...

Cytat miesiąca.

"Psy patrzą na nas z szacunkiem, koty z pogardą a świnie jak na równych sobie."

poniedziałek, 9 marca 2015

Cukier waniliowy - czy wanilinowy? Najlepszy do ciasta? Wiosna tuż tuż...


     Witajcie. Kolejny post, w którym ograniczę się do krótkiego przekazu treści. Chciałabym pokazać Wam jakie m.in. piękne kwiatki dostałam. Tym razem będą to narcyzy. W moim wazonie zagościły także róże, ale postawiłam tym razem na kompozycję szary- żółty. Pokażę Wam również kilka zdjęć z lata, okresu kiedy to winogrono dojrzewało lub pszczoły zapylały kwiaty. 






 













A teraz zdjęcia bardziej wiosenne ;)




















Cukier waniliowy czy wanilinowy?



Wielu z nas nigdy dotąd nie zwróciło uwagi na ten napis. Kupując cukier waniliowy oczekujemy w nim wanilii. Możemy natomiast mocno się zdziwić. Cukier WANILINOWY to nie to samo co waniliowy. Warto mieć to na uwadze. 

 Sztucznie wytworzona wanilina wcale nie pozostaje obojętna dla zdrowia. Znajduje się w rejestrze NIH- niebezpiecznych związków chemicznych. U osób wrażliwych może wywołać podrażnienia skóry, egzemę, zmiany pigmentacji i kontaktowe zapalenie skóry (Źródło: Wikipedia).

Nie jest to fotomontaż. Proponuję sprawdzić czy macie w domu proszek wanilinowy czy waniliowy. Ustnie różnica niewielka, biologicznie ogromna. Warto przekonać się na własne oczy. Zachęcam ponownie do postawienia na świeżej, zdrowej lasce wanilii.

17 komentarzy:

  1. Już czuć wiosnę <3

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze czytałam 'waniliowy' :P
    Kocham wiosnę! Już robi się coraz cieplej. Śliczne zdjęcia :*

    http://mylifeisbeautiful304.blogspot.com/2015/03/emm-yes-im-perfect.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby mała różnica wzrokowo ale jednak skład powala pod względem negatywnym, rzecz jasna.

      Usuń
  3. Śliczne zdjęcia, ja w moim pokoju chcę mieć teraz wiele kwiatów, ostatnio dostałam tulipany i róże ;)
    http://asia-asiaablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Tak, tulipany są piękne. Róże także. Zresztą każdy kwiat ma w sobie coś pięknego, niezwykłego.

      Usuń
  4. Nice post!! Lovely pics ;)
    Kisses from Spain.
    Xoxo, P.

    My Showroom


    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie zwracalam ueagi na napis na cukrze, od teraz zacznę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to ciesze się, że dowiedziałaś się czegoś nowego :3 zachęcam też do zagłębienia tematu i poznania innych aspektów "waniliny". ;) Warto wiedzieć, co się je.

      Usuń
  6. Co najciekawsze, wanilina pozyskiwana jest z kału bydlęcego... także nie brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale chyba nie tylko, bo głównie z ligniny z tego co wiem... i to jej używa się zarówno w perfumiarstwie, jak i w przemyśle spożywczym

      Usuń
    2. Z niej także, natomiast z tego co czytałam wynika, ilość procentowa kału jest dość spora. Sama jego obecność jest odstraszająca. Tutaj nie chodzi mi o to, żeby zachęcać do nie kupowania ale o zwiększenie świadomości ludzi, którzy myślą, że kupują wanilie. Każdy ma wybór, ale powinien o tym wiedzieć :)

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia ! Ostatnio sama zwróciłam na ten cukier uwagę i myślałam że to błąd w druku ale jednak nie i jest to bardzo niezdrowe.
    zapraszam w wolnej chwili do mnie :)

    http://victoriablog63.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Miałam właśnie podobną sytuację, więc postanowiłam zgłębić temat i jak się okazało nie jest to błąd wydruku, ale świadome "podtruwanie" klientów.

      Usuń
  8. Rzeczywiście bardzo dobrze, że użyłaś cegły a nie kartofla! ;D
    Bardzo ładne kwiaty, chociaż znając moje szczęście u mnie nie wytrzymałyby za długo. Przyznam szczerze, że nie wiedziałam o tym, tak z marszu czytałam "waniliowy" ale teraz będę zwracać na to uwagę ;)
    http://stoprocentwelny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że przeczytałaś mój komentarz na Facebooku i stąd wspomniany kartofel ;D Dużo osób czyta "waniliowy". Warto więc wiedzieć, co dodajemy do ciasta myśląc, że jest to normalna, zdrowa wanilia a nie wanilina ;). Pozdrawiam.

      Usuń

& Każdy komentarz to dla mnie wielka motywacja.
& Jeśli kreatywnie skomentujesz post i podasz linka do swojego bloga, masz pewność że zrobię to samo u Ciebie ;)
& Zachęcam gorąco do wyrażania swojej opinii ;)
& Jeśli masz pytanie - zadaj je w komentarzu. Na pewno odpowiem ;)