Szukaj w tym blogu...

Cytat miesiąca.

"Psy patrzą na nas z szacunkiem, koty z pogardą a świnie jak na równych sobie."

piątek, 21 listopada 2014

Karma jest zołzą, pokaże Ci samotność...

Witajcie.
O czym będzie post? Każdy z nas ma jakiś sposób na rozładowywanie emocji. Ja zakładam słuchawki, zamykam oczy i otwieram drzwi do mojego, idealnego świata. Tam każdy jest sympatyczny, dobry, a szarość zastępuje biel. Nie ma bólu, nie ma żalu. Nie ma tego czegoś, co mówi "Jest źle i będzie gorzej". Zamiast, gdzieś w tle  słychać dobiegające "Nigdy się nie poddawaj". To taki jakby mały duszek ukryty między wersami. Wspiera, pomaga i pociesza.

Kilka dni temu odbyła się lekcja religii, na której prezentowaliśmy to, czego słuchamy. Większość klasy z reguły puszczała albo pop albo to, co jest w danym momencie puszczane w radiu,  rzec można "na topie". Szczerze mówiąc bardzo mnie to zdziwiło, bo wydawało mi się, że otaczam się mniej standardowymi (o ile można to tak nazwać) ludźmi. Przeraził mnie nieco stopień ich kreatywności. Oczywiście każdy ma prawo słuchać to, co mu się podoba, ale jeśli na naszych słuchawkach leci piosenka puszczana setki razy, np.: w RMF i jest ona bardzo popularna, moim zdaniem nie można rzec, że to nasz styl. To styl, który chcemy mieć. Moim zdaniem absurdem jest to, że ktoś codziennie ubiera się np.: na czarno, a za parę dni nagle preferuje disco polo i nazywa się fanem. O typowych "fejmach" nie wspomnę. Sława pięciominutowa. Swoją drogą trzeba być bardzo zdesperowanym, żeby żebrać o lajki pod profilowym lub robić naprawdę głupie rzeczy i mieć tego świadomość- tylko po to, by mówiło się o nim przez kilka dni. Żałosne zachowanie, ale to tak na marginesie.... Wracając do lekcji religii. Otóż znalazła się naprawdę niewielka garstka osób, które w jakiś sposób odbiegały od przyjętych standardów. Mimo wszystko na pytanie "Dlaczego lubisz taką muzykę?" nie potrafili odpowiedzieć, co po głębszej analizie jest całkiem racjonalne, gdyż większość ludzi wsłuchuje się w melodię, a pomija tekst. Ja od dziecka miałam ten "problem", że odbiegałam poglądami, charakterem i zachowaniem od reszty. Gdy inni oglądali w dzieciństwie bajki, ja uwielbiałam filmy o dinozaurach. Mogłam je oglądać w kółko i nie nudziły mi się. Dziś patrząc na to z perspektywy czasu dostrzegam, że odbiło się to w dużej mierze na kształcie emocjonalnym mojej osoby. Być może zamiłowanie do terrarystyki miało swoje początki  o wiele wcześniej niż sądziłam do tej pory...

Z tego co mówią moi znajomi jestem dość tajemniczą osobą. Mimo to uwielbiam się śmiać, żartować i wyrażać swoje zdanie. Nie boję się powiedzieć co w danym momencie czuje czy sądzę. Może dlatego właśnie jestem typem buntowniczki z wyboru. Nigdy nie patrzyłam na siebie w ten sposób, ale dochodzę do wniosku, że nie potrafię pogodzić się z tym, jeśli ktoś się ze mną spiera a ja wiem, że nie ma racji... Do rzeczy. Na początku postu wspomniałam o muzyce więc pewnie i Was ciekawi czego ja słucham. Otóż tak. Będąc w czwartej klasie podstawówki nie miałam jeszcze ukształtowanego własnego poglądu. Proces ten rozpoczął się dopiero pod koniec piątej klasy. Kiedyś będąc na wycieczce szkolnej przeszłam koło jakiegoś baru, z którego dobiegała melodia. Spodobał mi się bit, więc przystałam. Wsłuchiwałam się w każdy dźwięk. Parę dni później mijałam dwóch chłopaków puszczających na głos muzykę. I nagle utkwił mi w pamięci pierwszy pseudonim - Peja. Szybko wyszukałam w internecie jego utworów i tak właśnie zaczęła się moja przygoda z rapem. Dziś znam bardzo wielu raperów, a tekst w większości na pamięć. Obecnie (od paru miesięcy) stałam się zwolennikiem Słonia.

Ulubione bity (RAP TO NIE JEST ŚPIEWANIE!!!):

Hst Djobel- Nie martw się, zawsze może być gorzej.
Kaen- Zbyt Wiele.
Paluch- Bez Strachu. (sławny cytat z bitu- "Jak  masz miękkie serce to obyś pupy nie miał szklanej")
Paluch- Podziemie.
Peja- To Jeszcze Nie Koniec.
Shellerini&Słoń- Daj Na Full
Shellerini&Słoń- Dziecko We Mgle.
Shellerini&Słoń- Nienormalne Produkcje
Shellerini&Słoń- Pod Naciskiem
Słoń- ASP (Agresja, Strach, Paranoja)
Słoń&Mikser- Początek Końca
Słoń&Mikser- Prosty Przekaz
Słoń- Pająk
Słoń- Szczerze
Słoń- Niech płoną
Słoń- Czarne Słońce
Słoń- Love Forever
Chada- Jeszcze Więcej Ognia
Chada- Pod Koniec
Sulin- Wyskocz
Wrt- Samobójstwo
Zbuku- Do Końca
Zbuku- Skreślony Apostoł
O.S.T.R.- Zobacz Co Mówią
O.S.T.R.- Karma
oraz oczywiście "BEZDECH", "ANIA", "BAJKOWE PATO" I DEMONOLOGIA (płyta) - Słonia ;)

Jest tego sporo, bo rap jest moim zdaniem świetny. Trafność spostrzeżeń, zgodność myśli, pocieszenie i ta życiowość jest po prostu genialna. Słucham jeszcze innych, ale nie będę Wam podawała od razu wszystkich. Zachęcam do przesłuchania choćby paru. Rap to nie tylko przekleństwa, lecz przekaz. Tu tkwi magia.



Przyznam też, że mam słabość do starych piosenek, ale to okazjonalnie. Kiedy byłam mała tato puszczał mi Enya- Only Time i tańczył ze mną. Wspominam to z pozytywną łezką w oku, bo brakuje mi czasów gdy największym problemem było wybranie misia na podróż do sklepu. Jestem wdzięczna mojej rodzinie, a w szczególności rodzicom za wspaniałe dzieciństwo i poświęcony mi czas. Chciałabym też podziękować mojej babci i dziadkowi za wszystko, co dla mnie zrobili i co kiedyś było według mnie głupie, a teraz okazało się w pełni racjonalne. Zrozumiałam to niestety za późno, ale do niektórych spraw trzeba dorosnąć, dlatego przestrzegam Was, że nawet jeśli nie rozumiecie o co chodzi np.: Waszym rodzicom, odpuśćcie sobie kłótnie. Oni z pewnością Was kochają i robią to w trosce o przyszłość. Wiem, że w gniewie można powiedzieć coś za dużo, ale lepiej chociażby ugryźć się w język niż potem żałować tego przez bardzo długi czas. To jest właśnie nawiązanie do dzisiejszego tematu posta.
 https://www.youtube.com/watch?v=eStCSUBJXAM link do piosenki opisanej wyżej ;)



 Zdjęcie z internetu*

A Wy czego słuchacie? ;) Napiszcie w kom ;) Postaram się odpowiedzieć na każdy ;)

8 komentarzy:

  1. Przejrzałam kilka postów wstecz - podoba mi się tutaj! :)
    Widać, że kochasz pisać :) W swoich opowiadaniach i wierszach naprawdę fajnie przekazujesz uczucia, co mi się podoba. A przy okazji nie ograniczasz się tylko do przemyśleń, ale też piszesz na inne tematy, co sprawia, że Twój blog jest ciekawy.
    Obserwuję - będę tu zaglądać, w miarę możliwości czasowych oczywiście :)

    A co do muzyki - ja w ostatnim czasie lubuję się w akustyce, w szczególności islandzkiego kompozytora Ólafura Arnaldsa. Tak, tak, kocham Islandię, Oliego też, bo moim zdaniem jego muzyka jest magiczna i przenosi w zupełnie inny świat. Ale nieprzerwanie, od x lat, jestem miłośniczką muzyki klubowej :D

    Buziaki ;*
    anastazja-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że zaciekawiła mnie muzyka tego islandzkiego kompozytora. Na pewno posłucham jego utworów. Jest mi niezmiernie miło czytać takie opinie na temat swojego bloga. To bardzo motywuje ;) Cieszę się, że Ci się spodobał ;) Ale tymczasem zabieram się za obejrzenie także i Twojego.
      Pozdrawiam! ;*

      Usuń
  2. Hej. Buntowniczka z wyboru, czarne ciuchy i inna od innych... Opisalas mnie? xd
    Post świetnie napisany. Co do muzyki to słucham tego co mi wpadnie w ucho id piosenek z lat 60. do XXI wieku

    xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka. Muzyka jest na tyle rozległa, że każdy znajdzie coś dla siebie. I to jest właśnie piękne ;)

      Usuń
  3. Buntowniczka w ciemnych kolorach, to ja. B|
    Ja tam rapu nie lubię, ale słucham różnych gatunków (jak i zespołów) rock'a.
    http://chwila-smaku.blogspot.com/
    http://screatlieve.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej ;) Jeżeli słuchając tych zespołów rockowych jesteś zadowolona, to cieszę się tak samo, jakbyś powiedziała, że lubisz rap. Ja słucham także dużo (choć nie wiem dlaczego o tym zapomniałam napisać), np.: AFI, ACDC, Black Veil Brides ;)

      Usuń
  4. DEMONOLOGIA♥oni mają najlepsze teksty!!
    Obserwuje i liczę na rewanż :*
    www.greenpinkandcafe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hai ;P Rap to przekaz... Cieszę się, że znasz Słonia i Demonologie ;)

      Usuń

& Każdy komentarz to dla mnie wielka motywacja.
& Jeśli kreatywnie skomentujesz post i podasz linka do swojego bloga, masz pewność że zrobię to samo u Ciebie ;)
& Zachęcam gorąco do wyrażania swojej opinii ;)
& Jeśli masz pytanie - zadaj je w komentarzu. Na pewno odpowiem ;)